Rada Miasta Pruszkowa
Rada Miasta jest organem stanowiącym i kontrolnym gminy.
Kompetencje Rady Miasta reguluje ustawa z dnia 8 marca 1990 o samorządzie gminnym. Kadencja Rady Miasta trwa 5 lat licząc od dnia wyboru. Na czele rady stoi przewodniczący i dwóch wiceprzewodniczących. Rada Miasta ze swojego grona może powoływać stałe i doraźne komisje do określonych zadań, ustalając przedmiot działania oraz skład osobowy. Mieszkańcy Pruszkowa wybierają 23 radnych w wielomandatowych okręgach wyborczych.
Rada Miasta rozpatruje na sesjach i rozstrzyga wszystkie sprawy należące do jej kompetencji w formie uchwał. Sesję Rady Miejskiej przygotowuje i zwołuje Przewodniczący Rady ustalając projekt porządku obrad, miejsce, dzień i godzinę rozpoczęcia sesji. Rada obraduje nie rzadziej niż raz na kwartał. W sesji uczestniczą z prawem zabierania głosu Radni, Prezydent Pruszkowa, jego zastępcy oraz Sekretarz Miasta i Skarbnik Miasta.
Działalność Rady jest jawna z wyjątkiem spraw, których ograniczenie jawności wynika z ustaw. Mieszkańcy mają prawo do uzyskania informacji nt. pracy rady oraz wstępu na sesje Rady Miejskiej i posiedzenia komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów i uchwał z posiedzeń rady.
Mieszkańcy, którzy chcą uzyskać dostęp do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych przez Radę Miasta lub Prezydenta składają pisemną prośbę o ich udostępnienie odpowiednio Przewodniczącemu Rady lub Prezydentowi Miasta.
Zadania Biura Rady Miasta:
1) prowadzenie spraw związanych z organizacyjno-techniczną obsługą sesji Rady i posiedzeń Komisji,
2) prowadzenie obsługi biurowej i sekretarskiej Rady i Komisji, w tym sporządzanie protokołów z sesji i posiedzeń,
3) opracowywanie wniosków Komisji oraz przekazywanie Prezydentowi Miasta do realizacji,
4) prowadzenie rejestru uchwał Rady,
5) prowadzenie rejestru interpelacji radnych,
6) udział w pracach związanych z wyborami prezydenckimi, parlamentarnymi oraz samorządowymi,
7) organizacja dyżurów radnych,
8) organizacja spotkań radnych z mieszkańcami,
9) przygotowywanie materiałów do wyborów ławników oraz rad osiedlowych.
10) prowadzenie obsługi biurowej Miejskiej Rady Seniorów
11) prowadzenie obsługi biurowej Młodzieżowej Rady Miasta
12) prowadzenie obsługi biurowej Rady Programowej ds. Budżetu Obywatelskiego
SKŁAD RADY IX KADENCJI wybrany w wyborach samorządowych w dn. 7 kwietnia 2024 roku
1.AUGUSTYNIAK Kamil Janusz
2.BIERNACKA Maria Elżbieta
3.BRZEZIŃSKI Bartosz Marek
4.CHLEBIŃSKI Karol Andrzej
5.JANCIK Robert Stanisław
6.KOSSAKOWSKA Dorota
7.KOSSAKOWSKA Julia Ewa
8.KOSTERA Agnieszka Małgorzata
9.KRUPA Dariusz Jan
10.MAJ Michał
11.MAJEWSKI Radosław
12.MAKUCH Paweł Stanisław
13. NOWACKA Ewa
14.ROGULSKI Rafał
15.RUSZCZYK Łukasz
15.RYBCZYŃSKI Jacek
17.SAWICKA Magdalena Katarzyna
18.SMAK Dorota
19.WIDERA Małgorzata Katarzyna
20.WIETESKA Marzena
21.WŁODARCZYK Katarzyna Małgorzata
22.WRÓBLEWSKI Adam Emanuel
23.ZAGRAJEK Paweł Marcin
Funkcję Przewodniczącego Rady Miasta w Pruszkowie od 6 maja 2024 r. pełni Pan Karol Chlebiński
Funkcję Wiceprzewodniczącej Rady Miasta w Pruszkowie od 6 maja 2024 r. pełni Pani Magdalena Sawicka
Funkcję Wiceprzewodniczącego Rady Miasta w Pruszkowie od 6 maja 2024 r. pełni Pan Rafał Rogulski
Link do Poralu Mieszkańca
Link do strony BIP RADA MIASTA PRUSZKOWA
Biuro Rady Miasta w Pruszkowie przyjmuje w pokoju. nr 48
ul. J. I. Kraszewskiego 14 / 16
05-800 Pruszków
Kierownikiem Biura Rady Miasta jest Agnieszka Pawlik
Kontakt:
adres e- mailowy: rada@miasto.pruszkow.pl
telefony:
22 735 87 50
22 735 87 22
22 735 88 32
22 735 87 56