Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) jest systemem służącym do przekazywania informacji (wniosków, pism lub innych dokumentów) w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej.
Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 r. w sprawie sporządzania i doręczenia dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 971, z późn. zm.)
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) jest narzędziem umożliwiającym obywatelom, przedsiębiorcom oraz instytucjom publicznym realizację usług administracji publicznej przez sieć teleinformatyczną.
Zgodnie z ustawą z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570)
W celu skorzystania z ESP Urzędu Miasta Pruszków dostępnej na platformie ePUAP, niezbędne jest spełnienie następujących warunków:
- założenie indywidualnego (darmowego) konta na ePUAP: https://epuap.gov.pl
- posiadanie profilu zaufanego lub certyfikatu kwalifikowanego
- potwierdzenie profilu zaufanego w punkcie potwierdzania profili
- przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie elektronicznego formularza usługi bądź dołączenie podpisanego dokumentu
LISTA USŁUG URZĘDU MIASTA PRUSZKÓW :
- Deklaracja, korekta deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Skargi wnioski, zapytania do urzędu.
więcej informacji na stronie epuap