Struktura organizacyjna

Prezydent Miasta Pruszkowa
Piotr Adam Bąk

Sekretariat Prezydenta Miasta tel.: (22) 735 87 77, fax: (22) 758 66 50
adres e-mail: [email protected]

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Zastępca Prezydenta Miasta Pruszkowa
Michał Landowski

email: [email protected]

Drugi Zastępca Prezydenta Miasta Pruszkowa
Dorota Kossakowska

email: [email protected] 

Sekretariat Zastępców Prezydenta Miasta tel.: (22) 735 87 77, fax: (22) 758 66 50

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

 Monika Olczyk-Twardowska

Tel.: 22 735 87 03
adres e-mail: [email protected]
pokój: 22

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

 Małgorzata Zielonka

Tel.: 22 735 87 30
pokój 46
adres e-mail: [email protected]

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Skarbnik Miasta – Małgorzata Zielonka
adres e-mail: [email protected]
Tel.: (22) 735 87 30
pokój: 46
Zastępca Skarbnika – Łukasz Stępień
tel. (22) 735 87 38
pokój 32

Zastępca Naczelnika Ewa Grochowska
tel. (22) 735 87 98
pokój 33

Zastępca Naczelnika Barbara Ziętek
tel. (22) 735 87 25
pokój 37

Adres siedziby:
Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

W skład Wydziału Finansów i Budżetu wchodzą:

  • Referat ds. budżetu i podatków
  • Referat ds. księgowości i finansów
  • Referat ds. windykacji
  • Referat ds. funduszy zewnętrznych

Główne zadania wydziału:

– przygotowywanie projektu budżetu Miasta oraz przedkładanie go w obowiązującym trybie zgodnie z procedurą     uchwalania budżetu;
– analizowanie wykonania budżetu i przygotowywanie projektów zmian w budżecie;
opracowywanie projektów planów wykonawczych do budżetu i innych planów finansowych.

Naczelnik: Marzanna Geisler
tel.: +48 530625515
pokój 14 B
adres e-mail: [email protected]

Zastępca Naczelnika: Paulina Chacińska
tel.: +48 534239610
Pokój 16 B
adres e-mail: [email protected]

Adres siedziby:
Urząd Miasta Pruszkowa
Al. Armii Krajowej 46, III p.
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania wydziału:

  • monitorowanie jakości pracy szkół, przedszkoli i żłobków;
  • nadzór nad działalnością szkół, przedszkoli i żłobków.

Naczelnik: Elżbieta Korach

Tel.: (22) 735 87 21
adres e-mail: [email protected]
pokój: 109

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania wydziału:

Realizacja zadań związanych z inwestycjami i remontami dotyczącymi:

  • budynków i budowli stanowiących własność Miasta;
  • dróg gminnych;
  • sieci wodno-kanalizacyjnych;
  • sieci deszczowych;
  • oświetlenia dróg i placów gminnych;

Naczelnik: Urszula Grzegorek
Tel.: (22) 735 87 17
adres e-mail: [email protected]
pokój: 14

Adres siedziby:
Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

W skład Wydziału Spraw Obywatelskich wchodzą:
– referat ewidencji ludności, dowodów osobistych i kart mieszkańca
– referat ewidencji działalności gospodarczej
– referat informacji i kancelarii Urzędu.

Główne zadania wydziału:
– prowadzenie spraw związanych z wydawaniem dokumentów stwierdzających tożsamość
– prowadzenie ewidencji ludności
– prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców
– prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub     wymeldowania
– wydawanie Kart Mieszkańca;

– obsługa przedsiębiorców w zakresie wpisów do CEIDG;

– prowadzenie kancelarii ogólnej Urzędu;

– obsługa interesantów Urzędu.

Naczelnik: Katarzyna Kozińska-Suska
tel.: (22) 735 87 23
pokój: 74
adres e-mail: [email protected]

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania wydziału :

  • Prowadzi sprawy gospodarowania nieruchomościami Miasta Pruszkowa, w szczególności w zakresie organizacji zasobu nieruchomości Miasta, pozyskiwania nieruchomości do zasobu Miasta, wykonywania praw i obowiązków właściciela nieruchomości, w tym ustanawiania, zmieniania i pozbawiania praw do nieruchomości Miasta, zbywania nieruchomości Miasta, oddawania nieruchomości w użytkowanie wieczyste, dzierżawy nieruchomości.

  • Prowadzi ewidencję zasobu nieruchomości Miasta. Opracowuje plan wykorzystania zasobu.

  • Reguluje stan prawny nieruchomości.

  • Ustala numery porządkowe oraz zakłada i prowadzi ewidencję miejscowości, ulic i adresów.

  • Prowadzi sprawy z zakresu podziału, rozgraniczania, scalania i podziału nieruchomości.

Naczelnik: Elżbieta Jakubczak-Garczyńska

Tel.: (22) 735 87 19
adres e-mail: [email protected]
pokój : 16 

Zastępca Naczelnika: Aneta Kozłowska

Tel.: (22) 735 88 18
adres e-mail: [email protected]
pokój : 15

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88
adres e-mail: [email protected]

W skład Wydziału Ochrony Środowiska wchodzą:

– referat ds. środowiska;

– referat ds. gospodarki odpadami komunalnymi;

– referat ds. zieleni i utrzymania porządku.

Główne zadania Wydziału:

  • utrzymanie zieleni oraz porządku w obrębie ogólnodostępnych terenów stanowiących własność Miasta tj. pasach dróg gminnych, parków, skwerów, zieleńców, z wyłączeniem nieruchomości komunalnych;
  • prowadzenie spraw związanych z ochroną zasobów przyrodniczych na terenie Miasta;
  • koordynowanie procesu inwestycyjnego dot. urządzania parków, pasów dróg gminnych, placów zabaw;
  • wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie ochrony środowiska tj.:

– decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanych przedsięwzięć,
– decyzje nakazujące właścicielom odpadów usuwanie ich z miejsc do tego nieprzeznaczonych,
– decyzje dotyczące usuwania drzew i krzewów;

  • wydawanie zezwoleń:

– na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych,
– na utrzymywanie psów ras uznawanych za agresywne;

  • prowadzenie Rejestru Działalności Regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
  • prowadzenie działań w zakresie kształtowania postaw proekologicznych wśród mieszkańców oraz spraw związanych z edukacją ekologiczną (ze szczególnym uwzględnieniem edukacji z zakresu ochrony powietrza, gospodarki odpadami i retencjonowania wód) oraz współpraca w tym zakresie z placówkami oświatowymi;
  • opracowywanie, wdrażanie i aktualizacja Programu Ochrony Środowiska dla Miasta;
  • obsługa mieszkańców w zakresie dofinansowania przedsięwzięć związanych:

– z wymianą pokryć dachowych z płyt azbestowych,
– z wymianą źródeł ciepła, w tym prowadzenie punktu konsultacyjnego „Czyste Powietrze”,
– z zabiegami kastracji i sterylizacji psów i kotów,
– z zadaniami służącymi ochronie zasobów wodnych, polegające na gromadzeniu wód opadowych i roztopowych w miejscu ich powstania;

  • kontrola przestrzegania przepisów dotyczących ochrony środowiska, w tym m.in. w zakresie gospodarki odpadami, ochrony wód, ochrony powietrza;
  • prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymiin. z odbiorem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych, nadzorem nad podmiotami odbierającymi odpady oraz prowadzeniem Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów);
  • koordynacja prac i realizacja zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz uchwał lokalnych;
  • prowadzenie spraw związanych z likwidacją dzikich wysypisk śmieci;
  • nakazywanie właścicielowi gruntu przywrócenia stanu poprzedniego lub wykonywanie urządzeń zapobiegających szkodom w przypadku spowodowania zmiany stanu wody na gruntach sąsiednich;
  • nadzór nad eksploatacją i konserwacją studni oligoceńskich, fontann i tężni oraz rowów odwadniających,
  • nadzór nad realizacją zadań związanych z zimowym utrzymaniem ulic miejskich oraz z letnim oczyszczaniem ulic miejskich, chodników i ciągów pieszych należących do Miasta;
  • zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom oraz nadzór nad ich wyłapywaniem poprzez współpracę ze schroniskiem dla bezdomnych zwierząt, służbami weterynaryjnymi, eko-patrolem Straży Miejskiej i organizacjami zajmującymi się opieką nad zwierzętami;
  • opracowanie i opiniowanie projektów, planów, programów i strategii dotyczących ochrony środowiska;
  • prowadzenie sprawozdawczości z działań z zakresu ochrony środowiska;
  • ustalanie opłat za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej;
  • przyjmowanie i wprowadzanie deklaracji dotyczących źródeł ciepła i źródeł spalania paliw do bazy Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków;

po. Naczelnika: Anna Błażejewska

Tel.: (22) 735 87 84
adres e-mail: [email protected]
pokój:
81

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

W skład Wydziału Organizacyjnego wchodzą:

– Referat ds. organizacji Urzędu Miasta,
– Referat ds. administracyjno-gospodarczych Urzędu Miasta,
– Referat ds. kadr i szkoleń,
– Referat ds. systemów teleinformatycznych.

Główne zdania wydziału:

  • wykonywanie zadań związanych z prowadzeniem obsługi narad organizowanych przez Prezydenta Miasta
  • prowadzenie rejestru skarg i wniosków
  • koordynacja rozpatrywania wniosków i interpelacji radnych oraz wniosków i interwencji posłów i senatorów;
  • wykonywanie zadań związanych z prowadzeniem obsługi narad organizowanych przez Prezydenta Miasta
  • organizacja obsługi wyborów i referendów
  • prowadzenie spraw gospodarczych Urzędu
  • prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników miejskich jednostek   organizacyjnych z wyłączeniem placówek oświatowych
  • zarządzanie systemami informatycznymi.

Naczelnik: Piotr Lewandowski
pokój nr 66
email: [email protected]
tel. (22) 73-58-736

Zastępca Naczelnika: Marianna Zaremba
pokój nr 70
e-mail: [email protected]
tel. (22) 73-58-840

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
tel. (22) 735 88 88

Główne zadania Wydziału Urbanistyki i Ochrony Krajobrazu 

– realizacja zadań związanych z wydawaniem decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji celu     publicznego;
– wydawanie zaświadczeń, wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, ze studium   uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego;
– wdrożenie, realizacja i egzekwowanie zapisów tzw. ,,uchwały krajobrazowej;
– opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji oraz sporządzanie oceny aktualności i stopnia jej realizacji;
– prowadzenie kampanii informacyjnych mających na celu propagowanie pozytywnych przykładów dobrych i     pożądanych rozwiązań estetycznych w przestrzeni publicznej Miasta, a także wiedzy i świadomości estetycznej mieszkańców;
– koordynacja realizacji działań wynikających z Miejskiego Planu Adaptacji do zmian klimatu i monitorowaniem jego  realizacji.

Naczelnik: Monika Golędzinowska

Tel.: (22) 735 87 97
adres e-mail: [email protected]
pokój: 104

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

W skład wydziału wchodzą:

  • Referat ds. strategii i polityki rozwoju miasta,
  • Referat ds. transportu publicznego,
  • Referat ds. zamówień publicznych

Główne zadania wydziału:

  • Opracowanie i aktualizacja strategii rozwoju Miasta przy współpracy Wydziałów
  • Prowadzenie spraw wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych
  • Prowadzenie spraw związanych z komunikacją miejska, koordynacja rozkładów jazdy przewoźników

Kierownik Referatu ds. informatycznych – Maksymilian Krasuski
tel. 22 735 88 82

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

 

W skład Wydziału Teleinformatyki wchodzą:
1) Referat ds. informatycznych.
2) Archiwum

po. Kierownika: Krzysztof Olszewski
rzecznik prasowy Urzędu Miasta Pruszkowa
tel.: (22) 735 88 36
adres e-mail: [email protected]

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania biura:

  • inicjowanie i koordynowanie działań promocyjnych Miasta Pruszkowa;
  • kreowanie i realizowanie polityki promocyjnej i informacyjnej Miasta Pruszkowa oraz Urzędu;

Kierownik: Monika Pawełczyńska-Ślusarczyk

Tel.: (22) 735 88 39
adres e-mail: [email protected]
pokój: 52

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania biura:

  • prowadzenie spraw związanych z rozwojem życia kulturalnego oraz działalnością kulturalną i projektami artystycznymi dofinansowanymi z budżetu Miasta,

  • współpraca z organizacjami pozarządowymi,

  • prowadzenie spraw dotyczących upowszechniania profilaktyki zdrowotnej wśród mieszkańców oraz polityki społecznej,

  • prowadzenie spraw dotyczących upowszechniania kultury fizycznej, sportu, rekreacji, turystyki i krajoznawstwa oraz sportu osób z niepełnosprawnościami, szkolenia sportowego dzieci i młodzieży, a także promocji Miasta poprzez sport,

  • realizacja Budżetu Obywatelskiego.

Kierownik: Anna Skuza
e-mail: [email protected]
tel: (22)  735 88 26
pokój: 25

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania biura:

  • Obsługa administracyjno-kancelaryjna Prezydenta, Zastępców Prezydenta i Sekretarza;
  • Prowadzenie i redagowanie wewnętrznych serwisów informacyjnych urzędu;
  • Prowadzenie rejestrów zarządzeń, upoważnień i pełnomocnictw oraz poleceń Prezydenta;
  • Koordynacja i nadzór w zakresie zadań właścicielskich miasta w stosunku do spółek, w których miasto posiada udziały lub akcje;
  • Przygotowywanie sprawozdań i informacji o działalności spółek prawa handlowego z udziałem miasta;
  • prowadzenie spraw związanych z tworzeniem spółek z kapitałowym udziałem miasta we współpracy z właściwą komórką organizacyjną urzędu, do kompetencji której należą zadania z zakresu działalności tworzonej spółki.

po. Kierownika Biura: Anna Popłońska

tel.: (22) 735 87 50
adres e-mail:[email protected]
pokój: 48

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania biura:

  • Prowadzenie obsługi biurowej i sekretarskiej Rady Miasta i Komisji Rady Miasta;
  • Prowadzenie rejestru projektów uchwał Rady Miasta;
  • Organizacja dyżurów radnych związanych z przyjmowaniem mieszkańców;
  • Przygotowywanie zleceń i umów związanych z działaniem Rady Miasta;
  • Współpraca w Wydziałami Urzędu Miasta oraz jednostkami organizacyjnymi miasta w zakresie przygotowywania materiałów na sesje i komisje Rady;

Kierownik: Tomasz Gawin

tel. (22) 735 88 45
adres e-mail: [email protected]
pokój: 78

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania biura:

  • poszukiwanie informacji na temat dostępnych programów i źródeł finansowania;
  • pozyskiwanie zewnętrznych środków finansowych na realizację zadań budżetowych Miasta;
  • współpraca z instytucjami i organizacjami zewnętrznymi przy wspólnej realizacji projektów;
  • wsparcie jednostek organizacyjnych przy przygotowaniu projektów, opracowaniu dokumentacji aplikacyjnej oraz przy rozliczaniu i sprawozdawczości projektów;
  • wsparcie placówek oświatowych w realizacji projektów dofinansowanych ze środków zewnętrznych;
  • nadzór nad realizacją projektów dofinansowanych ze środków zewnętrznych;
  • aktywne uczestnictwo i współpraca w prowadzonych przez uprawnione podmioty zewnętrzne kontrolach projektów realizowanych z udziałem środków zewnętrznych;
  • opracowywanie informacji na temat projektów dofinansowanych z funduszy zewnętrznych na potrzeby podmiotów wewnętrznych i zewnętrznych.

Kierownik Biura: Dariusz  Bubrowiecki

tel.: (22) 735 87 13
adres e-mail: [email protected]
pokój: 84

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania biura:

  • opracowywanie i uaktualnianie dokumentacji obronne;
  • planowanie zadań obrony cywilnej oraz realizacja zadań z zakresu obrony cywilnej i ochrony ludności;

Mecenas Mariusz Rogojsz
tel.: (22) 735 87 91
adres e-mail: [email protected]
pokój: 101

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zdania biura :

  • obsługa prawna Urzędu i Rady Miasta.

Dorota Halawa tel.: 22 735 87 35
Anna Szostek tel.: 22 735 87 35

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Do zadań Biura Kontroli Wewnętrznej należy w szczególności:

1) opracowywanie projektu regulaminu kontroli i jego zmian;

2) opracowywanie rocznych planów kontroli i sprawozdań z ich realizacji;

3) prowadzenie książki wpisu kontroli przeprowadzanych w urzędzie;

4) nadzór i kontrola nad działalnością finansową miejskich jednostek organizacyjnych;

5) nadzór i kontrola nad wydatkowaniem dotacji udzielanych organizacjom pozarządowym i stowarzyszeniom oraz niepublicznym placówkom oświatowym;

6) prowadzenie rejestru umów realizowanych przez biuro;

7) zamieszczanie w Biuletynie Informacji Publicznej, wymaganych przepisami informacji z zakresu merytorycznego Biura;

8) współpraca w wykonywaniu zadań z innymi wydziałami i biurami urzędu.

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania biura:

  • prowadzenie audytu wewnętrznego.
  • dokonywanie analizy obszarów ryzyka w zakresie działania jednostki.
  • przygotowywanie planów audytu.

Hubert Chmielecki

tel.:  508 090 160

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania:

  • prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy w Urzędzie;

Inspektor Ochrony Danych: Małgorzata Kikta
Tel.: (22) 735 88 87
pokój: 88
e-mail: [email protected]

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa

J. I. Kraszewskiego 14/16

05-800 Pruszków
tel. (22) 735 88 88

Do zadań Inspektora Ochrony Danych należy:

  1. monitorowanie przestrzegania ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych RODO (Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.),  innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty;
  2. udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35
  3. współpraca z organem nadzorczym;
  4. pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36, oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach.
  5. Inspektor ochrony danych wypełnia swoje zadania z należytym uwzględnieniem ryzyka związanego z operacjami przetwarzania, mając na uwadze charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania.
  6. Opiniowanie umów, projektów uchwał, zarządzeń, wniosków o udostępnienie danych  pod względem ochrony danych osobowych.
  7. Prowadzenie analiz i rejestrów wymaganych przez przepisy prawa krajowego i UE w zakresie ochrony danych osobowych.

Dariusz Bubrowiecki 

tel.: (22) 735 87 13
adres e-mail: [email protected]
pokój: 84

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania pełnomocnika:

  • zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych;
  • kontrola ochrony informacji niejawnych, ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;

Urząd Stanu Cywilnego
05-800 Pruszków
Plac Jana Pawła II Nr 1

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego: Anna Kotlarska
e-mail: [email protected]

telefon.: (22) 738 45 61

Główne zadania:

  • Rejestracja urodzeń, małżeństw oraz zgonów na podstawie zdarzeń, które miały miejsce na terenie gminy Pruszków i Michałowice;
  • Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego;
  • Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński;
  • Rejestracja zagranicznych aktów stanu cywilnego;
  • Wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie ustawy o zmianie imienia i nazwiska;
  • nadawanie numeru PESEL noworodkom urodzonych na terenie Miasta Pruszkowa i gminy Michałowice;
  • Przygotowywanie wniosków do Wojewody Mazowieckiego w sprawie odznaczeń za długoletnie pożycie małżeńskie.