Struktura organizacyjna

Prezydent Miasta Pruszkowa
Piotr Adam Bąk

Sekretariat Prezydenta Miasta tel.: (22) 735 87 77, fax: (22) 758 66 50
adres e-mail: [email protected]

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Zastępca Prezydenta Miasta Pruszkowa
Michał Landowski

email: [email protected]

Drugi Zastępca Prezydenta Miasta Pruszkowa
Dorota Kossakowska

email: [email protected] 

Sekretariat Zastępców Prezydenta Miasta tel.: (22) 735 87 77, fax: (22) 758 66 50

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

 Monika Olczyk-Twardowska

Tel.: 22 735 87 03
adres e-mail: [email protected]
pokój: 22

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

 Małgorzata Zielonka

Tel.: 22 735 87 30
pokój 46
adres e-mail: [email protected]

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Skarbnik Miasta – Małgorzata Zielonka
adres e-mail: [email protected]
Tel.: (22) 735 87 30
pokój: 46
Zastępca Skarbnika – Łukasz Stępień
tel. (22) 735 87 38
pokój 32

Zastępca Naczelnika Ewa Grochowska
tel. (22) 735 87 98
pokój 33

Zastępca Naczelnika Barbara Ziętek
tel. (22) 735 87 25
pokój 37

Adres siedziby:
Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania wydziału:

Realizuje dochody i wydatki budżetu Miasta, prowadzi rachunkowość Urzędu. Sporządza zbiorczą sprawozdawczość budżetu Miasta jako jednostka samorządu terytorialnego (w tym jednostek budżetowych oraz zakładów budżetowych) oraz jako organ założycielski dla samorządowych instytucji kultury. Sporządza bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu jednostki oraz informację dodatkową, łączne sprawozdanie finansowe jednostki samorządu terytorialnego oraz skonsolidowany bilans Miasta. Na bieżąco monitoruje płynność finansową Miasta, lokuje wolne okresowo środki finansowe, obsługuje zaciągnięte zobowiązania finansowe oraz przekazuje dotacje. Wykonuje zadania związane z realizacją umowy obsługi bankowej Miasta. Dokonuje zbiorczych dla Miasta rozliczeń podatku od towarów i usług oraz sporządza zbiorczą deklarację VAT. Prowadzi sprawy związane z planowaniem i opracowywaniem projektu budżetu Miasta oraz projektu wieloletniej prognozy finansowej wraz z ich zmianami, opracowywaniem informacji z wykonania budżetu oraz kontrolingiem opartym na analizach i monitorowaniu realizacji budżetu Miasta i działalności finansowej jednostek organizacyjnych. Ponadto Wydział prowadzi sprawy w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych, opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, opłaty eksploatacyjnej, dla których Miasto jest właściwe do ich ustalania i pobierania, oraz wykonuje zadania egzekucji pieniężnej w administracji.

po. Naczelnika: Anna Błażejewska

Tel.: (22) 735 87 84
adres e-mail: [email protected]
pokój:
81

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zdania wydziału:

Prowadzenie spraw dotyczących organizacji i funkcjonowania Urzędu oraz sprawy związane z zapewnieniem kompleksowej obsługi Urzędu, między innymi w zakresie: zaopatrzenia, telekomunikacji. Odpowiada za organizację wyborów i referendów. Wydział prowadzi archiwum.

Naczelnik: Marzanna Geisler
tel.: +48 530625515
pokój 14 B
adres e-mail: [email protected]

Zastępca Naczelnika: Paulina Chacińska
tel.: +48 534239610
Pokój 16 B
adres e-mail: [email protected]

Adres siedziby:
Urząd Miasta Pruszkowa
Al. Armii Krajowej 46, III p.
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania wydziału:

Prowadzenie spraw organizacji szkół i placówek oświatowo-wychowawczych, sprawuje nadzór nad dyrektorami szkół i placówek oświatowych, prowadzi sprawy osobowe nauczycieli. Współpracuje z właściwą komórką organizacyjną w sprawach dotyczących remontów, unowocześniania oraz modernizacji obiektów oświatowych. Współpracuje z kuratorium w zakresie sieci szkół i placówek oraz powoływania dyrektorów szkół i placówek. Prowadzi nadzór nad organizacją pracy podległych szkół i placówek oraz działania na rzecz polepszenia tej organizacji. Organizuje i koordynuje wydarzenia o charakterze oświatowym. Opracowuje założenia do polityki oświatowej Miasta oraz wdraża instrumenty finansowe oddziałujące na poziom nauczania w szkołach i placówkach. Udziela instruktażu, organizuje narady i spotkania z dyrektorami oraz pracownikami szkół i placówek oświatowych, uczestniczy w ocenie pracy dyrektorów szkół i placówek oświatowych. Współpracuje z Centrum Usług Wspólnych w zakresie sprawowania nadzoru nad planowaniem i realizacją budżetów szkół i placówek oświatowych.

Naczelnik: Elżbieta Korach

Tel.: (22) 735 87 21
adres e-mail: [email protected]
pokój: 109

Zastępca Naczelnika: Arnold Hensoldt

Tel.: (22) 735 87 16

pokój: 103

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Kontakty:

1. Inwestycje drogowe (drogi gminne), ( pok.105) – tel. (22) 735 87 81

2. Inwestycje wodno-kanalizacyjne realizowane przez Gminę Pruszków (pok. 110) – tel. (22) 735 88 30

3. Utrzymanie dróg gminnych o nawierzchniach asfaltowych:

w zakresie remontów nawierzchni (pok.107) – tel. (22) 735 87 74,
po godzinach pracy Urzędu (Straż Miejska) – tel. 986, (22) 758 66 49

4. Utrzymanie dróg gminnych o nawierzchniach betonowych i gruntowych:

w zakresie remontów nawierzchni (pok.108) – tel. (22) 735 87 12,
po godzinach pracy Urzędu (Straż Miejska) – tel. 986, (22) 758 66 49

5. Utrzymanie dróg gminnych:

w zakresie oznakowania pionowego i poziomego (pok.108) – tel. (22) 735 87 12,
po godzinach pracy Urzędu (Straż Miejska) – tel. 986, (22) 758 66 49

6. Zajęcie pasa drogowego (pok. 105) – tel. (22) 735 87 80

7. Zgoda na zjazd z posesji na drogę gminną (pok. 105) – tel. (22) 735 87 80

8. Sieci kanalizacji deszczowejzgłaszanie awarii:
w godzinach pracy Urzędu (pok. 110) – (22) 735 88 30, (22) 735 87 76, (22) 735 88 77
po godzinach pracy Urzędu: (konserwator) – 572 759 257; (Straż Miejska) – 986, (22) 758 66 49

9. Oświetlenie uliczne – zgłaszanie awarii: (22) 506 223 715
po godzinach pracy Urzędu (Straż Miejska) – 986

Główne zadania wydziału:

Prowadzenie obsługi inwestorskiej w imieniu i na rzecz Miasta. Wydział wykonuje w ramach tego obowiązki związane z procesem budowlanym, polegającym na bieżącym i nieprzerwanym zaspakajaniu potrzeb ludności z zakresu: budowy, przebudowy, modernizacji lub remontu dróg, ulic, obiektów inżynierskich, placów, parkingów, obiektów sportowych oraz budynków użyteczności publicznej, służących realizacji zadań własnych Miasta. Ponadto Wydział podejmuje działania mające na celu wdrażanie nowych sposobów zarządzania i oszczędzania energii elektrycznej.

Naczelnik: Urszula Grzegorek
Tel.: (22) 735 87 17
adres e-mail: [email protected]
pokój: 14

Adres siedziby:
Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

W skład Wydziału Spraw Obywatelskich wchodzą:
– referat ewidencji ludności, dowodów osobistych i kart mieszkańca
– referat ewidencji działalności gospodarczej
– referat informacji i kancelarii Urzędu.

Główne zadania wydziału:
– prowadzenie spraw związanych z wydawaniem dokumentów stwierdzających tożsamość
– prowadzenie ewidencji ludności
– prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców
– prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub     wymeldowania
– wydawanie Kart Mieszkańca;

– obsługa przedsiębiorców w zakresie wpisów do CEIDG;

– prowadzenie kancelarii ogólnej Urzędu;

– obsługa interesantów Urzędu.

Naczelnik: Katarzyna Kozińska-Suska
tel.: (22) 735 87 23
pokój: 74
adres e-mail: [email protected]

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania wydziału :

  • Prowadzi sprawy gospodarowania nieruchomościami Miasta Pruszkowa, w szczególności w zakresie organizacji zasobu nieruchomości Miasta, pozyskiwania nieruchomości do zasobu Miasta, wykonywania praw i obowiązków właściciela nieruchomości, w tym ustanawiania, zmieniania i pozbawiania praw do nieruchomości Miasta, zbywania nieruchomości Miasta, oddawania nieruchomości w użytkowanie wieczyste, dzierżawy nieruchomości.

  • Prowadzi ewidencję zasobu nieruchomości Miasta. Opracowuje plan wykorzystania zasobu.

  • Reguluje stan prawny nieruchomości.

  • Ustala numery porządkowe oraz zakłada i prowadzi ewidencję miejscowości, ulic i adresów.

  • Prowadzi sprawy z zakresu podziału, rozgraniczania, scalania i podziału nieruchomości.

Naczelnik Wydziału  – Izabela Fedak
tel.: (22) 735 88 27
pokój 73
adres e-mail: [email protected]

Główne zdania wydziału

Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem komunalnego zasobu Miasta, administrowaniem i zarządzaniem komunalnym zasobem Miasta Pruszkowa.

Naczelnik: Piotr Lewandowski
pokój nr 66
email: [email protected]
tel. (22) 73-58-736

Zastępca Naczelnika: Marianna Zaremba
pokój nr 70
e-mail: [email protected]
tel. (22) 73-58-840

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
tel. (22) 735 88 88

Główne zadania Wydziału Urbanistyki i Ochrony Krajobrazu 

– realizacja zadań związanych z wydawaniem decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji celu     publicznego;
– wydawanie zaświadczeń, wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, ze studium   uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego;
– wdrożenie, realizacja i egzekwowanie zapisów tzw. ,,uchwały krajobrazowej;
– opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji oraz sporządzanie oceny aktualności i stopnia jej realizacji;
– prowadzenie kampanii informacyjnych mających na celu propagowanie pozytywnych przykładów dobrych i     pożądanych rozwiązań estetycznych w przestrzeni publicznej Miasta, a także wiedzy i świadomości estetycznej mieszkańców;
– koordynacja realizacji działań wynikających z Miejskiego Planu Adaptacji do zmian klimatu i monitorowaniem jego  realizacji.

Naczelnik: Elżbieta Jakubczak-Garczyńska

Tel.: (22) 735 87 19
adres e-mail: [email protected]
pokój : 16 

Zastępca Naczelnika: Aneta Kozłowska

Tel.: (22) 735 88 18
adres e-mail: [email protected]
pokój : 15

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88
adres e-mail: [email protected]

W skład Wydziału Ochrony Środowiska wchodzą:

  • Referat ds. środowiska;
  • Referat ds. gospodarki odpadami komunalnymi;
  • Referat ds. zieleni i utrzymania porządku.

Główne zadania Wydziału:

  • utrzymanie zieleni oraz porządku w obrębie ogólnodostępnych terenów stanowiących własność Miasta tj. pasach dróg gminnych, parków, skwerów, zieleńców, z wyłączeniem nieruchomości komunalnych;
  • prowadzenie spraw związanych z ochroną zasobów przyrodniczych na terenie Miasta;
  • koordynowanie procesu inwestycyjnego dot. urządzania parków, pasów dróg gminnych, placów zabaw;
  • wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie ochrony środowiska tj.:

– decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanych przedsięwzięć,
– decyzje nakazujące właścicielom odpadów usuwanie ich z miejsc do tego nieprzeznaczonych,
– decyzje dotyczące usuwania drzew i krzewów;

  • wydawanie zezwoleń:

– na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych,
– na utrzymywanie psów ras uznawanych za agresywne;

  • prowadzenie Rejestru Działalności Regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
  • prowadzenie działań w zakresie kształtowania postaw proekologicznych wśród mieszkańców oraz spraw związanych z edukacją ekologiczną (ze szczególnym uwzględnieniem edukacji z zakresu ochrony powietrza, gospodarki odpadami i retencjonowania wód) oraz współpraca w tym zakresie z placówkami oświatowymi;
  • opracowywanie, wdrażanie i aktualizacja Programu Ochrony Środowiska dla Miasta;
  • obsługa mieszkańców w zakresie dofinansowania przedsięwzięć związanych:

– z wymianą pokryć dachowych z płyt azbestowych,
– z wymianą źródeł ciepła, w tym prowadzenie punktu konsultacyjnego „Czyste Powietrze”,
– z zabiegami kastracji i sterylizacji psów i kotów,
– z zadaniami służącymi ochronie zasobów wodnych, polegające na gromadzeniu wód opadowych i roztopowych w miejscu ich powstania;

  • kontrola przestrzegania przepisów dotyczących ochrony środowiska, w tym m.in. w zakresie gospodarki odpadami, ochrony wód, ochrony powietrza;
  • prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymiin. z odbiorem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych, nadzorem nad podmiotami odbierającymi odpady oraz prowadzeniem Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów);
  • koordynacja prac i realizacja zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz uchwał lokalnych;
  • prowadzenie spraw związanych z likwidacją dzikich wysypisk śmieci;
  • nakazywanie właścicielowi gruntu przywrócenia stanu poprzedniego lub wykonywanie urządzeń zapobiegających szkodom w przypadku spowodowania zmiany stanu wody na gruntach sąsiednich;
  • nadzór nad eksploatacją i konserwacją studni oligoceńskich, fontann i tężni oraz rowów odwadniających,
  • nadzór nad realizacją zadań związanych z zimowym utrzymaniem ulic miejskich oraz z letnim oczyszczaniem ulic miejskich, chodników i ciągów pieszych należących do Miasta;
  • zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom oraz nadzór nad ich wyłapywaniem poprzez współpracę ze schroniskiem dla bezdomnych zwierząt, służbami weterynaryjnymi, eko-patrolem Straży Miejskiej i organizacjami zajmującymi się opieką nad zwierzętami;
  • opracowanie i opiniowanie projektów, planów, programów i strategii dotyczących ochrony środowiska;
  • prowadzenie sprawozdawczości z działań z zakresu ochrony środowiska;
  • ustalanie opłat za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej;
  • przyjmowanie i wprowadzanie deklaracji dotyczących źródeł ciepła i źródeł spalania paliw do bazy Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków;


tel. 22 735 88 82

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania wydziału:

Określanie zasad i wytycznych zmierzających do budowy cyberbezpieczeństwa w Urzędzie, którego głównymi komponentami w strukturze Urzędu jest system zarządzania bezpieczeństwem informacji Urzędu. Wydział zapewnia warunki funkcjonowania Inspektora Ochrony Danych (IOD) zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych oraz koordynuje audyty bezpieczeństwa informacji w wyznaczonych miejskich jednostkach organizacyjnych. Dąży w ten sposób do budowy scentralizowanej komórki zapewniającej standaryzację i jednolitość systemu bezpieczeństwa informacji w Mieście. Wydział wdraża i rozwija etapowo działania związane z monitorowaniem dostępności cyfrowej stron internetowych, aplikacji mobilnych i dokumentów elektronicznych Urzędu. Opracowuje szczegółowe procedury i instrukcje w tym zakresie, aby zapewnić spójność i wysoki standard dostępności cyfrowej. Dodatkowo formułuje rekomendacje dla miejskich jednostek organizacyjnych w kwestii dostępności cyfrowej.

po. Kierownika: Krzysztof Olszewski
rzecznik prasowy Urzędu Miasta Pruszkowa
tel.: (22) 735 88 36
pokój 53
adres e-mail: [email protected]

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania biura:

Podejmowanie działań z zakresu komunikacji społecznej, wykonuje obsługę prasową Prezydenta i Urzędu oraz zapewnia obecność Miasta w mediach społecznościowych. Inicjuje oraz prowadzi kampanie społeczne i informacyjne kształtujące pozytywny wizerunek Miasta. Biuro podejmuje działania z zakresu promocji nastawione na budowanie silnej marki Pruszkowa. Biuro realizuje zadania zmierzające do stworzenia jednolitego wizerunku Miasta

Kierownik: Monika Pawełczyńska-Ślusarczyk

Tel.: (22) 735 88 39
adres e-mail: [email protected]
pokój: 52

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania biura:

  • Prowadzenie spraw związanych z rozwojem życia kulturalnego oraz działalnością kulturalną i projektami artystycznymi dofinansowanymi z budżetu Miasta,

  • współpraca z organizacjami pozarządowymi,

  • prowadzenie spraw dotyczących upowszechniania profilaktyki zdrowotnej wśród mieszkańców oraz polityki społecznej,

  • prowadzenie spraw dotyczących upowszechniania kultury fizycznej, sportu, rekreacji, turystyki i krajoznawstwa oraz sportu osób z niepełnosprawnościami, szkolenia sportowego dzieci i młodzieży, a także promocji Miasta poprzez sport,

  • realizacja Budżetu Obywatelskiego.

Kierownik: Anna Skuza
e-mail: [email protected]
tel: (22)  735 88 26
pokój: 27 A

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania biura:

Zapewnia obsługę organizacyjną i biurową Prezydenta, Zastępców Prezydenta, Sekretarza i Skarbnika, prowadzi protokół dyplomatyczny, zapewnia wsparcie i koordynację działań Prezydenta, Zastępców, Sekretarza i Skarbnika oraz protokolarną obsługę narad Prezydenta. Przekazuje do Biura Rady Miasta projekty uchwał komórek organizacyjnych. Biuro udziela wsparcia organizatorom wydarzeń odbywających się w Mieście i podejmuje inicjatywę w zakresie organizacji wydarzeń istotnych dla życia Miasta oraz ściśle współpracuje z innymi komórkami Urzędu w zakresie działań z zakresu promocji Miasta. Prowadzi nadzór nad dokumentacją spółek, w których Miasto posiada udziały lub akcje, prowadzi sprawy związane z tworzeniem spółek z udziałem Miasta, a także przystępowaniem Miasta do spółek, stowarzyszeń i spółdzielni oraz występowaniem z nich. Biuro wykonuje zadania z zakresu nadzoru nad przekształceniami własnościowymi i organizacyjnymi (restrukturyzacją) miejskich jednostek organizacyjnych, dla których Prezydent wykonuje funkcje właścicielskie. Biuro opracowuje oraz opiniuje projekty aktów normatywnych oraz inne dokumenty dotyczące funkcjonowania Miasta, a także opracowuje i aktualizuje Strategię Rozwoju Miasta oraz dokumenty wykonawcze do Strategii;

Kierownik : Monika Golędzinowska

Tel.: (22) 735 87 97
adres e-mail: [email protected]
pokój: 104

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania biura:
Prowadzenie spraw w zakresie zadań dotyczących przeprowadzania zamówień publicznych przez Urząd. Zgodnie z wewnętrznymi regulacjami Biuro realizuje zamówienia na rzecz komórek organizacyjnych Urzędu. Może również prowadzić postępowania na rzecz miejskich jednostek organizacyjnych, działając na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy miejską jednostką organizacyjną a Urzędem. Dodatkowo Biuro prowadzi sprawy związane z organizacją gminnej komunikacji miejskiej, w tym opracowuje trasy, uzgadnia rozkłady jazdy, wydaje zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym oraz na wykonywanie publicznego transportu zbiorowego, koordynuje rozkłady jazdy przewoźników korzystających z przystanków będących w zarządzie Miasta.

po. Kierownika Biura: Anna Popłońska

tel.: (22) 735 87 50
adres e-mail:[email protected]
pokój: 48

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania biura:

Zapewnienie obsługi administracyjno-organizacyjną Rady i jej komisji oraz Przewodniczącego Rady, udziela radnym pomocy w wykonywaniu ich mandatu.

Kierownik: Tomasz Gawin

tel. (22) 735 88 45
adres e-mail: [email protected]
pokój: 78

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania biura:

  • poszukiwanie informacji na temat dostępnych programów i źródeł finansowania;
  • pozyskiwanie zewnętrznych środków finansowych na realizację zadań budżetowych Miasta;
  • współpraca z instytucjami i organizacjami zewnętrznymi przy wspólnej realizacji projektów;
  • wsparcie jednostek organizacyjnych przy przygotowaniu projektów, opracowaniu dokumentacji aplikacyjnej oraz przy rozliczaniu i sprawozdawczości projektów;
  • wsparcie placówek oświatowych w realizacji projektów dofinansowanych ze środków zewnętrznych;
  • nadzór nad realizacją projektów dofinansowanych ze środków zewnętrznych;
  • aktywne uczestnictwo i współpraca w prowadzonych przez uprawnione podmioty zewnętrzne kontrolach projektów realizowanych z udziałem środków zewnętrznych;
  • opracowywanie informacji na temat projektów dofinansowanych z funduszy zewnętrznych na potrzeby podmiotów wewnętrznych i zewnętrznych.

Kierownik Biura: Dariusz  Bubrowiecki

tel.: (22) 735 87 13
adres e-mail: [email protected]
pokój: 84

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania biura:

Prowadzenie spraw dotyczących zarządzania kryzysowego, ochrony przeciwpowodziowej, ochrony przeciwpożarowej, zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom dla życia i zdrowia ludzi i środowiska oraz ograniczania skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym, a także współpracuje w tym zakresie z instytucjami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo i ratownictwo. Biuro prowadzi również sprawy z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego. Do kompetencji Biura należy również prowadzenie spraw dotyczących obowiązku obrony Ojczyzny i obrony cywilnej. W ramach Biura funkcjonuje pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych.

Kierownik Biura – Lidia Micberger

tel.: (22) 735 88 05
pokój 65 
adres e-mail: [email protected]

[email protected]

Główne zadania Biura:

Prowadzenie spraw z zakresu zagospodarowania przestrzennego – opracowuje miejskie plany zagospodarowania przestrzennego oraz inne koncepcje programowo-przestrzenne, a także koordynuje prace nad planem ogólnym. W tym zakresie Biuro współpracuje z Gminną Komisją Urbanistyczno-Architektoniczną. Biuro opiniuje projekty planów zagospodarowania  przestrzennego województwa i gmin sąsiednich.

Kierownik Biura: Mariola Przeździecka

tel.: (22) 735 88 72
pokój 86

 adres e-mail: [email protected]

Główne zadania Biura:

Prowadzi sprawy osobowe, rozwoju zawodowego pracowników, wynagrodzeń i socjalne oraz sprawy z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.

Mecenas Mariusz Rogojsz
tel.: (22) 735 87 91
adres e-mail: [email protected]
pokój: 101

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zdania biura :

  • Biuro Radców PrawnychProwadzi sprawy dotyczące obsługi prawnej Rady, Prezydenta, Zastępców Prezydenta, Sekretarza i Skarbnika, komórek organizacyjnych Urzędu. Uczestniczy w negocjowaniu warunków umów i porozumień zawieranych przez Miasto, wykonuje zastępstwo procesowe przed sądami i innymi organami oraz współdziała w prowadzeniu postępowania egzekucyjnego. Opiniuje pod względem prawnym projekty aktów prawnych organów Miasta. Biuro wydaje opinie prawne w sprawach dotyczących funkcjonowania Miasta.

Dorota Halawa tel.: 22 735 87 35
Anna Szostek tel.: 22 735 87 35

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Do zadań Biura Kontroli Wewnętrznej należy w szczególności:

1) opracowywanie projektu regulaminu kontroli i jego zmian;

2) opracowywanie rocznych planów kontroli i sprawozdań z ich realizacji;

3) prowadzenie książki wpisu kontroli przeprowadzanych w urzędzie;

4) nadzór i kontrola nad działalnością finansową miejskich jednostek organizacyjnych;

5) nadzór i kontrola nad wydatkowaniem dotacji udzielanych organizacjom pozarządowym i stowarzyszeniom oraz niepublicznym placówkom oświatowym;

6) prowadzenie rejestru umów realizowanych przez biuro;

7) zamieszczanie w Biuletynie Informacji Publicznej, wymaganych przepisami informacji z zakresu merytorycznego Biura;

8) współpraca w wykonywaniu zadań z innymi wydziałami i biurami urzędu.

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania biura:

  • prowadzenie audytu wewnętrznego.
  • dokonywanie analizy obszarów ryzyka w zakresie działania jednostki.
  • przygotowywanie planów audytu.

Hubert Chmielecki

tel.:  508 090 160

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania:

Prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy w Urzędzie;

Inspektor Ochrony Danych: Małgorzata Kikta
Tel.: (22) 735 88 87
pokój: 92
e-mail: [email protected]

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa

J. I. Kraszewskiego 14/16

05-800 Pruszków
tel. (22) 735 88 88

Do zadań Inspektora Ochrony Danych należy:

Realizacja zadań określonych w RODO w obszarze funkcjonowania Urzędu, a w szczególności informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie.

Dariusz Bubrowiecki 

tel.: (22) 735 87 13
adres e-mail: [email protected]
pokój: 84

Adres siedziby:

Urząd Miasta Pruszkowa
J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków
(22) 735 88 88

Główne zadania pełnomocnika:

1) zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych,

2) kontrola ochrony informacji niejawnych, ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,

3) prowadzenie spraw w zakresie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych,

4) opracowywanie planu ochrony jednostki organizacyjnej i nadzorowanie jego realizacji,

5) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.

Urząd Stanu Cywilnego
05-800 Pruszków
Plac Jana Pawła II Nr 1

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego: Anna Kotlarska
e-mail: [email protected]

telefon.: (22) 738 45 61

Główne zadania:

  • Rejestracja urodzeń, małżeństw oraz zgonów na podstawie zdarzeń, które miały miejsce na terenie gminy Pruszków i Michałowice;
  • Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego;
  • Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński;
  • Rejestracja zagranicznych aktów stanu cywilnego;
  • Wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie ustawy o zmianie imienia i nazwiska;
  • nadawanie numeru PESEL noworodkom urodzonych na terenie Miasta Pruszkowa i gminy Michałowice;
  • Przygotowywanie wniosków do Wojewody Mazowieckiego w sprawie odznaczeń za długoletnie pożycie małżeńskie.