Aktualnie czytasz
Przypomnienie o obowiązku zawarcia odrębnej umowy na odbiór odpadów komunalnych przez przedsiębiorców i osoby prowadzące działalność gospodarczą

Przypomnienie o obowiązku zawarcia odrębnej umowy na odbiór odpadów komunalnych przez przedsiębiorców i osoby prowadzące działalność gospodarczą

Przypominamy o obowiązku zawarcia przez właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, indywidualnych umów na odbiór i zagospodarowanie odpadów z przedsiębiorcą uprawnionym do ich odbioru, wpisanym do Rejestru Działalności Regulowanej dostępnym pod niżej podanym linkiem.

Obowiązek ten dotyczy każdego podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą takich jak np. sklepy, lokale gastronomiczne, banki, jednostki organizacyjne, obiekty produkcyjne, handlowe i usługowe.

W sytuacji, gdy nieruchomość posiada dwie części tj. przeznaczoną na cele mieszkaniowe oraz na działalność gospodarczą należy:

– uiszczać na konto gminy opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi na podstawie złożonej deklaracji (część mieszkalna)
– zawrzeć dodatkową umowę na odbiór odpadów komunalnych z podmiotem wpisanym do Rejestru Działalności Regulowanej (część gdzie prowadzona jest działalność gospodarcza)

Zwolnienie z powyższego obowiązku może mieć miejsce tylko i wyłącznie w przypadku, gdy w części lokalu mieszkalnego prowadzona jest obsługa biurowa działalności gospodarczej.

Informujemy, że niedopuszczalne jest mieszanie odpadów komunalnych z gospodarstwa domowego z odpadami komunalnymi pochodzącymi z działalności gospodarczej.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U z 2022 r. poz. 2519) właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do posiadania umowy na korzystanie z usług w zakresie odbierania odpadów poprzez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłat za te usługi. Postanowienia niniejszej umowy muszą zapewniać odbiór wszystkich rodzajów  odpadów tj. odpadów zmieszanych oraz poszczególnych frakcji odpadów segregowanych.  Na podstawie ustawowego upoważnienia prezydenta do kontroli przestrzegania i stosowania przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, informujemy o rozpoczęciu kontroli w tym zakresie. Powyższe działania będą podejmowane na podstawie nowych zapisów w ustawie zobowiązujących gminę do kontrolowania co najmniej raz na dwa lata obowiązku posiadania umów przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych.

https://bip.um.pruszkow.pl/artykuly/191/rejestr-dzialalnosci-regulowanej-prowadzony-przez-prezydenta-miasta-pruszkowa

© 2019 Urząd Miasta Pruszkowa. Wszelkie prawa zastrzeżone.   Polityka Prywatności 
                                                              Deklaracja dostępności

 

Przewiń do góry
Skip to content