
Wymagania niezbędne
• obywatelstwo polskie,
• pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
• niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
• nieposzlakowana opinia,
• wykształcenie średnie lub wyższe:
stanowisko Inspektor:
– w przypadku wykształcenia średniego minimum 5 lat stażu pracy,
– w przypadku wykształcenia wyższego minimum 3 lata stażu pracy
stanowisko Starszy Inspektor:
– wykształcenie wyższe, minimum 4 lata stażu pracy,
• znajomość przepisów w zakresie finansów publicznych, rachunkowości, działalności samorządu gminnego, podatków i opłat lokalnych, ordynacji podatkowej.
Wymagania dodatkowe
- preferowane wykształcenie ekonomiczne,
- biegła obsługa komputera w zakresie pakietu MS Office oraz innych urządzeń biurowych,
- komunikatywność, umiejętność pracy w zespole.
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku
- przygotowywanie projektu budżetu i Wieloletniej Prognozy Finansowej miasta oraz kompletowanie i analiza materiałów do ich przygotowania,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady Miasta w sprawie budżetu i WPF oraz ich zmian, w tym w sprawie zaciągnięcia zobowiązań, udzielania poręczeń, kredytów i pożyczek itp.,
- analiza wniosków w sprawie zmian w budżecie miasta i WPF,
- przygotowywanie i analiza materiałów niezbędnych do sporządzenia Bilansu Skonsolidowanego Miasta Pruszków oraz jego sporządzenie,
- analiza planów finansowych budżetu jednostek organizacyjnych miasta i bieżąca współpraca z tymi jednostkami w zakresie finansowania wydatków,
- przekazywanie środków budżetowych dla jednostek organizacyjnych miasta, zgodnie z planem finansowym i ich analiza,
- sprawdzanie wyciągów rachunków bankowych odpowiednio do zakresu czynności,
- księgowanie planu budżetu miasta oraz budżetu miasta,
- przygotowywanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta, w szczególności w sprawie zmian w budżecie miasta oraz dotyczących jego wykonania (m.in. harmonogramu realizacji dochodów i wydatków, układu wykonawczego budżetu),
- prowadzenie ewidencji uchwał Rady Miasta oraz kierowanie ich do ogłoszenia i do właściwych instytucji nadzoru,
- przygotowywanie materiałów do opracowania budżetu miasta, wynikających z ksiąg rachunkowych objętych zakresem czynności,
- przygotowywanie sprawozdań z wykonywania budżetu miasta – statystycznych i opisowych,
- prowadzenie kont Organu i sporządzanie sprawozdań budżetowych i statystycznych
w zakresie działalności gminy, w tym przygotowywanie dokumentów do zaksięgowania zgodnie z obowiązującym planem kont, zaksięgowanie dokumentów przy pomocy komputera, uzgadnianie sald, - systematyczne śledzenie terminowej realizacji płatności w zakresie przydzielonych obowiązków, w tym terminowych spłat rat zaciągniętych kredytów i pożyczek,
- uzgadnianie wydatków wg klasyfikacji budżetowej z pracownikami merytorycznych wydziałów,
- właściwe przechowywanie dokumentacji,
- prowadzenie innych spraw zleconych przez Naczelnika wydziału.
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku
Praca w budynku Urzędu Miasta Pruszkowa i pobliskim otoczeniu. Stanowisko pracy związane z przemieszczaniem się wewnątrz budynku oraz o ile zajdzie konieczność, w obrębie Miasta Pruszkowa. Praca przy komputerze, z dokumentami, bezpośredni i telefoniczny kontakt z interesantami.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze w Urzędzie Miasta Pruszkowa był niższy niż 6%.
Wymagane dokumenty i oświadczenia
kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie – podpisany własnoręcznie,
list motywacyjny – podpisany własnoręcznie,
kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy, w przypadku pozostawania w zatrudnieniu zaświadczenie o zatrudnieniu,
kopia dokumentu potwierdzającego wykształcenie,
oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych – podpisane własnoręcznie,
oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe –
podpisane własnoręcznie,
oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego – podpisane własnoręcznie,
kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy
z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
Druk kwestionariusza oraz informacja o przetwarzaniu danych przez Urząd Miasta Pruszkowa w procesie rekrutacji są do pobrania na stronie www.bip.um.pruszkow.pl. Wymagane dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie, osobiście w Kancelarii Urzędu Miasta Pruszkowa lub przesłać za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miasta Pruszkowa, ul. J.I. Kraszewskiego 14/16, 05-800 Pruszków, z dopiskiem na kopercie: dotyczy naboru na stanowisko Inspektor/Starszy Inspektor w referacie ds. budżetu i podatków w Wydziale Finansów i Budżetu, do dnia 16 listopada 2023 r.
do godz. 16:00.
O zachowaniu terminu składania dokumentów rekrutacyjnych decyduje data wpływu do Kancelarii Urzędu Miasta Pruszkowa. Wybrany kandydat przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć do wglądu oryginały świadectw pracy, zaświadczeń i innych złożonych dokumentów.