Aktualnie czytasz
Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej

Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej

Wybory do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej odbędą się w niedzielę, 13 października 2019 r. Tego dnia wybierzemy 460 posłów i 100 senatorów.

Mieszkańcy Pruszkowa będą głosować na kandydatów do Sejmu w okręgu nr 20, do Senatu w okręgu nr 41.

Lokale wyborcze będą działać w godz. 7.00-21.00.

KTO MOŻE GŁOSOWAĆ?

Prawo wybierania posiada obywatel polski, który:

1. najpóźniej w dniu głosowania ukończył 18 lat,

2. nie jest pozbawiony praw publicznych prawomocnym orzeczeniem sądu,

3. nie jest pozbawiony praw wyborczych prawomocnym orzeczeniem Trybunału Stanu,

4. nie jest ubezwłasnowolniony prawomocnym orzeczeniem sądu.

Osoby, które chcą zagłosować w Pruszkowie, a nie są tutaj zameldowane, mogą dopisać się do spisu lub rejestru wyborców.

Pisemny wniosek o dopisanie do spisu wyborców należy złożyć najpóźniej do 08 października 2019r.

Wniosek o dopisanie do spisu wyborców

Wnioski o dopisanie do spisu lub rejestru wyborców należy składać w Wydziale Spraw Obywatelskich i Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Pruszkowa przy ulicy Józefa Ignacego Kraszewskiego 14/16. (parter, stanowisko nr 8). Należy pamiętać, że można być wpisanym tylko do jednego spisu wyborców.

Osoby niezameldowane w Pruszkowie, które już wcześniej (np. przed ostatnimi wyborami samorządowymi) dopisały się do rejestru wyborców postępują tak, jak zameldowani mieszkańcy.

Lista lokali wyborczych wraz z przypisanymi do nich adresami.

Wyborca, zmieniający miejsce pobytu przed dniem wyborów otrzymuje na wniosek zgłoszony pisemnie, telefaksem lub w formie elektronicznej, zaświadczenie o prawie do głosowania w miejscu pobytu w dniu wyborów.

Wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania składa się w urzędzie gminy, w której wyborca jest ujęty w spisie wyborców, najpóźniej do dnia 11 października 2019r.
Pobierz wniosek.

Zaświadczenie o prawie do głosowania należy okazać w dniu wyborów, w wybranej komisji wyborczej, w miejscu, w którym jego posiadacz będzie chciał zagłosować.

Szczegółowe informacje dostępne pod wskazanymi niżej adresami:

https://www.gov.pl/web/gov/dopisz-sie-do-spisu-wyborcow

https://www.gov.pl/web/gov/wpisz-sie-do-rejestru-wyborcow

INFORMACJE DLA WYBORCÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH

Wyborca niepełnosprawny wpisany do rejestru wyborców w danej gminie ma prawo uzyskać informacje dotyczące:

1. terminów wyborów oraz godzin głosowania;

2. właściwego dla siebie okręgu wyborczego i obwodu głosowania;

3. lokali obwodowych komisji wyborczych przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych, znajdujących się najbliżej miejsca zamieszkania wyborcy niepełnosprawnego;

4. warunków dopisania wyborcy niepełnosprawnego do spisu wyborców w wybranym przez niego obwodzie głosowania na obszarze gminy właściwej ze względu na miejsce jego stałego zamieszkania;

5. komitetów wyborczych biorących udział w wyborach oraz zarejestrowanych kandydatów i list kandydatów;

6.warunków oraz form głosowania.

Więcej szczegółowych informacji można znaleźć tutaj:

Ponadto można skorzystać z :

Głosowania korespondencyjnego – zamiar głosowania korespondencyjnego, w tym przy pomocy nakładek na karty do głosowania sporządzonych w alfabecie Braille’a, wyborca z niepełnosprawnościami musi zgłosić komisarzowi wyborczemu do dnia 30 września 2019 r. Pakiet wyborczy dostarczany jest wyborcy nie później niż 7 dni przed dniem wyborów. Wyborca wypełnia kartę do głosowania i odsyła w kopercie zwrotnej zgodnie z instrukcjami zawartymi w kodeksie wyborczym oraz otrzymanym pakiecie wyborczym. Głosować korespondencyjnie można tylko w kraju.

Głosowanie przez pełnomocnika – pełnomocnikiem może być tylko osoba wpisana do rejestru wyborców w tej samej gminie, co udzielający pełnomocnictwa do głosowania lub posiadająca zaświadczenie o prawie do głosowania. Pełnomocnikiem nie może być osoba wchodząca w skład obwodowej komisji wyborczej właściwej dla obwodu głosowania osoby udzielającej pełnomocnictwa do głosowania, a także mężowie zaufania, jak również kandydaci w danych wyborach.

W celu sporządzenia aktu pełnomocnictwa wyborca wpisany do rejestru wyborców musi najpóźniej do dnia 04 października 2019 r. złożyć wniosek. Wnioski o sporządzenie aktu pełnomocnictwa przyjmuje Wydział Spraw Obywatelskich i Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Pruszkowa przy ul. Józefa Ignacego Kraszewskiego (parter, pokój nr 14).

WZÓR WNIOSKU O SPORZĄDZENIE AKTU PEŁNOMOCNICTWA DO GŁOSOWANIA W WYBORACH DO SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ I DO SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ dostępny pod adresem:

ZGODA NA PRZYJĘCIE PEŁNOMOCNICTWA DO GŁOSOWANIA W WYBORACH DO SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ I DO SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ:

Więcej informacji możecie Państwo uzyskać pod adresem:

© 2019 Urząd Miasta Pruszkowa. Wszelkie prawa zastrzeżone.   Polityka Prywatności 
                                                              Deklaracja dostępności

 

Przewiń do góry
Skip to content