Warunki załatwiania spraw w USC w Pruszkowie
Dodano przez BPiM
27 października 2020
W związku z trwającą epidemią i wprowadzonymi przez Rząd RP obostrzeniami dotyczącymi zapobiegania przed zarażeniem Covid-19 ustala się następujące zasady załatwiania spraw w Urzędzie Stanu Cywilnego w Pruszkowie:
- W budynku Urzędu Stanu Cywilnego interesanci przyjmowani będą tylko w sprawach dotyczących rejestracji urodzeń oraz zgonów.
- W pozostałych sprawach pilnych wymagany jest kontakt telefoniczny pod numerem 22-738-45-60 lub drogą elektroniczną: usc@miasto.pruszkow.pl lub platformy e-PUAP.
- Zaplanowane wcześniej śluby będą odbywały się zgodnie z ustalonym terminem.
- Bieżące zgłoszenia ślubu będą rozpatrywane wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach.
- Po rozpatrzeniu wniosku zainteresowanych o udzielenie ślubu w drodze wyjątku, decyzję w tej sprawie podejmuje ostatecznie Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego.
- Ze względu na bezpieczeństwo uczestników, w uroczystości zawarcia związku małżeńskiego może uczestniczyć tylko do 6 osób (7 m2/osobę).
- Uczestnicy uroczystości wchodząc do budynku USC są zobowiązani dokonać dezynfekcji rąk oraz posiadać zakryty nos i usta.
- Obowiązek zakrywania nosa i ust obowiązuje również każdą z osób obecnych pomieszczeniu, w którym jest udzielany ślub.