Komunikat dla zarządców i właścicieli obiektów pełniących funkcję obiektów ochronnych


W związku z art. 207 ust. 3 ustawy z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej, został wprowadzony nowy obowiązek dla właścicieli, użytkowników wieczystych lub zarządców obiektów budowlanych albo ich części, które przed dniem wejścia w życie ustawy pełniły funkcje budowli ochronnej, w szczególności stanowiły schron albo ukrycie. Ww. osoby zobowiązane są zawiadomić o tym fakcie właściwego miejscowo wójta (burmistrza, prezydenta miasta) w terminie 90 dni od dnia wejścia w życie ustawy, tj. do dnia 31 marca br.
Proszę o składanie wymaganych zawiadomień w Urzędzie Miasta przy ul. Kraszewskiego 14/16. Zawiadomienie takie powinno składać się z następujących elementów:
- adres nieruchomości lub numer działki, na której terenie zlokalizowana jest budowla ochronna;
- tytuł prawny lub informacja o sprawowaniu zarządu nad obiektem;
- dane kontaktowe właściciela, użytkowników wieczystych lub zarządców.
Biuro Zarządzania Kryzysowego
tel.: 22 73 58 713, 22 73 58 825
mail: zzkpruszkow@miasto.pruszkow.pl